Friday 16 January 2015

Intervjuu gümnasistidega enne uurimistöö kaitsmist

12. klassis koostavad õpilased uurimistöid erinevatel teemadel. Teemad valiti jaanuar 2014 ja tööde kaitsmine toimub 16.01.2015.
Meie rühmal õnnestus kinni püüda kaks 12. klassi õpilast, kes olid nõus jagama oma kogemusi uurimistöö koostamisel. Vastajateks olid Iiris E ja Merit K.

Mis teemal sa teed uurimistööd?

Iiris: Tallinna Lilleküla Gümnaasiumi 1.-4. klassi õpilaste kehaliste võimete testimine, erinevused ja arendamise võimalused.
Merit: Vene köök kui kultuuri vahend Tallinnas.

Millised olid esimesed emotsioonid ja mõtted, mis kaasnesid teema saamisega?

Iiris: Olin väga uudishimulik, kellest saab minu juhendaja ning mind valdas õnnelikkuse tunne, kuna sain teema mida tahtsin.
Merit: Pettumus, kuna ma jäin oma teemast, mida ma tahtsin võtta, ilma. Algselt tahtsin võtta ravimtaimede teemat.

Kas sa said uurimistööd tehes teada midagi täiesti uut? Mis see oli?

Iirs: Täiesti uut teada küll ei saanud, kuid ei oleks osanud arvata, et tavaklasside õpilaste kehalised võimed on paremad kui spordiklasside õpilaste omad.
Merit: Sain teada palju vene köögi ajaloost - kuidas see kõik arenes, kuidas need toidud tekkisid ning mis kuulub ja mis ei kuulu vene köögi alla. Näiteks borš ei ole vene köögist, vaid on tulnud Ukrainast.

Milline osa uurimistööst oli sinule kõige raskem?

Iiris: Kõige raskemaks osaks osutus aja ja viitsimise leidmine töö kirjutama hakkamiseks. Osadest üldiselt ei olnud midagi rasket, lihtsalt oli vaja ennast sundida tööga alustama.
Merit: Kõik oli hästi lihtne. Ma sain teooria valmis nelja õhtuga ja uurimise osa tegin valmis kahe õhtuga. Raskeks osutus võib-olla vormistamine. Seda me ei olnud väga palju õppinud ja selles aitas mind klassijuhataja.

Milline osa uurimistööst oli sinule kõige huvitavam?

Iiris: Katsete tegemine. Lapsed tegid süstikjooksu, 3-minutilist vastupidavus testi ja hoota kaugust.
Merit: Teooriaosa tegemine, sai ise internetilehtedel uurida ja raamatuid lugeda ja selle kaudu ennast täiendada.

Kes oli sinu juhendaja ja kuidas sujus koostöö?

Iiris: Juhendaja on Railo Paun, kes on algklasside ja põhikooli poiste kehalise kasvatuse õpetaja. Ta oli hästi toetav, aitas alati kui oli vaja ja aitas ka katsete tegemisel, samuti aitasid ka teised kehalise kasvatuse õpetajad.
Merit: Juhendaja on Tatjana Tšernõš, vene keele õpetaja. Koostöö sujus hästi, kuigi enamiku tööst tegin ma üksinda ära. Mingeid probleeme ei esinenud.

Kuidas valmistusid oma töö kaitsmiseks?

Iiris: Kui aeg kätte tuli, oli vaja hakata valmistuma. Tegin slaidid ja panin oma mõtted kokku.
Merit: Tegin valmis slaidid ja kaitsekõne, mille vaatasime koos juhendajaga läbi.

No comments:

Post a Comment